• Coaching onderwijs

  • docenten
  • Werken als docent is een geweldig beroep. Het werk is afwisselend, maar vooral dynamisch. Coaching is daarom een heel waardevol instrument om docenten verder te professionaliseren, door ze te leren met de bijkomende verantwoordelijkheden en uitdagingen in dit beroep om te gaan. Naast het omgaan met deze verantwoordelijkheden en uitdagingen biedt coaching docenten ondersteuning aan om zelfverzekerder voor de klas te staan of weerbaarder te worden ten opzichte van studenten/leerlingen, ouders, collega’s en het telkens veranderende onderwijssysteem.

    Lees verder

  • gastdocent
  • Als coach kan ik een belangrijke rol spelen in de opleidingen van MBO - en HBO studenten. Tijdens deze gastlessen deel ik graag mijn praktijkervaringen met de studenten.

    Werkwijze

    Deze gastlessen worden in de vorm van workshops en trainingen gegeven. Naast de aangegeven onderwerpen is het ook mogelijk om samen met mij een onderwerp te bedenken, dat passend is voor de doelgroep en dat gericht is op een bepaald thema.

    Voor wie?

    Mijn gastlessen zijn bedoeld voor alle studenten van sector Welzijn die aan de slag willen gaan met verschillende thema’s gericht op persoonlijke ontwikkeling en loopbaan.

    Lees verder

  • incompany
  • Als coach geef ik coaching en training aan de medewerkers binnen uw organisatie. Het voordeel hiervan is dat er aan de specifieke wensen en behoeften van de organisatie gewerkt kan worden.

    Voordelen van In Company coaching

    • De coach beschikt over bepaalde kennis van de organisatie.
    • De coach heeft een beeld van de context waarbinnen de docent opereert en kan vooral in het begin sneller vooruitgang boeken.

    Lees verder

  • startende
  • Er wordt van startende docenten veel gevraagd of verwacht. Een grote groep van deze startende docenten ervaart hierdoor werkdruk die meestal leidt tot vroegtijdige uitval, frequent ziekteverzuim of voortijdige vertrek. Voor onderwijs organisaties is het van belang dat zij niet alleen nieuwe werknemers binnen halen, maar ook ervoor zorgen dat deze nieuwe werknemers lang in het onderwijs blijven werken.

    Een goede begeleiding van deze startende docenten verminderd niet alleen de uitval, maar zorgt er ook voor dat deze groep zich sneller professionaliseert. Een succesvolle carrière van een docent hangt af van de ervaringen die de startende docent in de eerste periode opdoet.

    Lees verder